Použití, umístění a ovládání
Základem zařízení Digital Signage je zobrazovač a přehrávač.
Některé moderní typy Digital Signage mají přehrávač integrovaný a je součástí obrazovky, jiné používají přehrávač externí a je umístěn většinou ze zadní strany panelu. Málo užívané jsou dnes již modely klasického PC připojeného k obrazovce podobně jako monitor k vašemu počítači.
Dále je třeba rozlišit provedení Digital Signage pro venkovní a vnitřní použití s ohledem na vnější vlivy, které na ně působí.
Dále je třeba rozlišit provedení Digital Signage pro venkovní a vnitřní použití s ohledem na vnější vlivy, které na ně působí.
Venkovní – outdoor
Nejčastějším představitelem této kategorie jsou v dnešní době LED displaye složené z barevných LED diod. Díky své velké svítivosti se hodí pro venkovní použití s přímým slunečným svitem.
Nacházejí uplatnění při různých venkovních sportovních akcích v roli velkých informačních tabulí případně jsou často vidět v okolí frekventovaných silnic jako elektronické bilboardy.
Nevýhodou el. bilboardů v okolí cest je nákladné vybudování podstavce, administrativní náročnost (pronájem pozemku, stavební povolení) a také drahý provoz způsobený spotřebou elektrické energie.
Mezi výhody můžeme zařadit viditelnost na velkou vzdálenost za každých světelných podmínek.
Vnitřní – indoor
Ve vnitřních prostorách se zpravidla používají obrazovky LCD (s LED podsvícením), které jsou na trhu běžně dostupné od velkých renomovaných výrobců. Kvalita obrazu je daná rozlišením (standardně Full HD – 1920 x 1080 pixelů) a schopností reprodukovat barvy v co nejširším barevném prostoru.
Důležitou vlastností zobrazovačů je jejich garantovaná denní doba provozu, která zaručuje životnost a dostatečnou svítivost daného produktu. Proto je také cena komerčních LCD panelů vyšší oproti klasickým obrazovkám.
Je možné je umístit na stojan, připevnit na zeď či sloup, případně zavěsit ze stropu. Všude musíme počítat s elektrickým přívodním kabelem, bez kterého to zatím nelze.
Ovládací systém
Pokud je Digital signage zobrazovač připojen do počítačové sítě s centrální správou, je jeho ovládání velice jednoduché a nepotřebuje žádnou místní obsluhu. K připojení k Internetové síti se používá většinou bezdrátová technologie Wifi vzhledem k její jednoduchosti provozu a dostatečné přenosové rychlosti.
Zadávání dat probíhá v prostředí internetového prohlížeče z kteréhokoli počítače (tabletu, telefonu). O správnou funkci, přesné načasování a kontrolu přehrávání se stará CMS systém, který je také schopen zobrazení statistik a jiných reportů souvisejících s vysíláním.
Spojením zobrazovačů Digital Signage získáváte unikátní médium s možností oslovit velké množství populace v prostoru jejich umístění. V dnešní době, kdy je kladen velký důraz na komunikaci se zákazníky se Digital Signage stává efektivním prostředkem k jejich oslovení.
Záleží tedy nejvíce na obsahu sdělení, zda dokáže vhodnou formou přimět pozorovatele (zákazníka) k následné akci (nákupu).